NL LOGIN Arrow right
U gebruikt een verouderde browser. Gebruik Google Chrome of Mozilla Firefox om uw ervaring te verbeteren.

Niels Wassink is nu National Accountmanager Cure bij Huuskes

2-6-2020
Nieuws
Kleinschalige zorg
Grootkeukens en zorgrestaurants
Ziekenhuizen
Bedrijfsrestaurants
Zorg aan huis

Na jarenlange inzet als accountmanager is het voor Niels Wassink tijd om zijn specialisme binnen Huuskes op nieuwe gebieden in te zetten. Vanaf 1 januari 2020 vervult hij de functie National Accountmanager Cure.

Paragraph image
Even voorstellen...

Niels Wassink is 14 jaar geleden bij Huuskes begonnen als junior accountmanager. Hij kwam de organisatie binnen vanuit een commerciële functie in de uitzendbranche. Al snel voelde hij zich thuis bij Huuskes. “Het is een prachtig familiebedrijf met korte lijnen en hierdoor in staat snel in te spelen op ontwikkelingen in de markt. Lef en ondernemerschap wordt gewaardeerd en hierdoor ontstaat er ruimte om breder te kijken naar oplossingen voor onze klanten", vertelt Niels. 

 

 

Met een achtergrond vanuit de retail en ervaring in het biologische segment zit eten & drinken bij Niels in de genen. En door het opzetten van een bedrijf heeft hij ook de nodige ondernemers ervaring in logistiek en ICT opgedaan. 

 

 

Al snel had Niels een ruim klantenbestand in de regio Oost-Nederland. Zowel kleine als grote zorginstellingen en een aantal ziekenhuizen. Daarnaast was hij binnen Huuskes betrokken bij een aantal facilitaire concepten en innovaties voor de zorgsector. “Als marktleider kijken we continu naar de mogelijkheden voor innovatieve formules en concepten”, vertelt Niels. “Het is nu tijd voor een nieuwe uitdaging. Met veel enthousiasme ben ik sinds januari 2020 binnen Huuskes actief als National accountmanager Cure.”

 

Wat houdt de functie in?

 

“Als National Accountmanager Cure ben ik verantwoordelijk voor de ziekenhuizen en revalidatiecentra in Nederland. Ik richt mij op zowel new business als bestaande klanten. Tevens zal ik mij focussen op beleid, strategie en doorontwikkeling.

 

Inmiddels verzorgt Huuskes eten en drinken bij meer dan 20 ziekenhuizen in Nederland en zijn er verschillende innovatieve en succesvolle voedingsconcepten gelanceerd. Bij Huuskes hebben we de kennis & kunde in huis om ziekenhuizen en revalidatiecentra te helpen en te begeleiden in de breedste zin van het woord. Door onze ruime ervaring kunnen we helpen om de vertaalslag te maken van ingewikkelde vraagstukken naar praktische werkbare oplossingen. De komende maanden en jaren wil Huuskes in deze markt een sterke groei gaan realiseren. Ik ben ervan overtuigd dat Huuskes nog veel meer kan doen voor ziekenhuizen en revalidatiecentra dan we op dit moment doen.”

“Mijn missie is om overal een betaalbaar proces rondom eten & drinken neer te zetten waarbij de klantbeleving optimaal is!”
Niels Wassink, National Accountmanager Cure Huuskes
Paragraph image
Waarom deze overstap?

 

“Elk ziekenhuis is uniek. Met eigen uitdagingen en een eigen visie op de rol van eten en drinken. Daarbij vraagt eten en drinken in een ziekenhuis om specialisme. De complexe logistiek, hoge kwaliteitseisen en diversiteit in doelgroepen zorgen ervoor dat goede kennis en expertise vanuit een organisatie noodzakelijk is. Tevens staan veel ziekenhuizen en revalidatieklinieken tegenwoordig voor een grote uitdaging. Alle zorg moet goedkoper en efficiënter geregeld worden, waarbij de kwaliteit gewaarborgd dient te blijven.

 

Daarbij spreekt de snelle dynamiek van de ziekenhuiswereld mij aan. De gemiddelde ligtijd voor een patiënt is drie dagen. Elke dag is anders!

Daarnaast heb je te maken met uiteenlopende doelgroepen in leeftijd, maar ook in ziektebeelden, waardoor het extra complex is om het juiste te bieden voor iedereen. Dit zit hem in concept- en productkeuzes, maar ook zeker in diverse randvoorwaarden als wijze van bestellen, manier van presenteren, de fysieke plek waar gegeten kan en mag worden enzovoorts. Met deze uitdagingen hebben we dagelijks te maken en denken we ook graag mee passende bij de visie en (on)mogelijkheden per ziekenhuis. Daarnaast is de borging van processen en patiëntveiligheid cruciaal. Ook hiervoor bieden we oplossingen vanuit Huuskes.”

 

“Voeding dat past bij de behoefte van een patiënt draagt bij aan herstel en een ultieme gastvrijheidsbeleving. ”
Niels Wassink, National Accountmanager Cure Huuskes
Wat kun je betekenen voor klanten?

“Ondanks dat er steeds meer aandacht voor het belang van goede voeding in ziekenhuizen en revalidatiecentra komt, blijft er altijd ruimte voor verbetering. Als National Accountmanager Cure zet ik mij graag in om de vragen van de zorgsector te koppelen aan onze expertise en ervaring om gezamenlijk tot een passend aanbod te komen. De uitdaging is om in te spelen op de visie en uitgangspunten van de ziekenhuizen. 

 

Daarbij probeer ik in mijn gesprekken vooral op zoek te gaan naar de vraag van de patiënt en daarna de vraag van het ziekenhuis. Dus eigenlijk de ‘route terug’. Dit vraagt om voeding voor specifieke doelgroepen. Oncologie patiënten kennen bijvoorbeeld een heel ander smaakprofiel dan reguliere patiënten. Ik ben van mening dat voeding passend bij de behoefte van een patiënt bijdraagt aan het herstel en de kwaliteit van leven. En bij een ultieme gastvrijheidsbeleving. Het zelf kunnen kiezen wat je als patiënt wilt eten en tevens zelf kunt bepalen waar en wanneer je wilt eten.”

 

Klantbeleving optimaal

Niels start met een brede marktverkenning door ziekenhuizen te bezoeken en gesprekken aan te gaan met voedingsdiensten, facilitaire- en inkoop afdelingen en andere stakeholders om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van de uiteenlopende behoefte.

 

“Als commercieel aanspreekpunt voor bestaande relaties van Huuskes zal ik verdere diepgang creëren wat moet leiden tot een nog betere dienstverlening. Mijn missie is om overal een betaalbaar proces rondom eten & drinken neer te zetten waarbij de klantbeleving optimaal is!”