Niet alleen in ziekenhuizen en zorginstellingen staan onze maaltijden op tafel, ook in bedrijfsrestaurants en bij cateraars zijn we van de partij. Zoals bij In Het Veld Groep. Een nuchter Twents familiebedrijf dat net als wij met beide benen op de grond staat. Zij regelen alles van schoonmaak tot catering. Wij leveren met liefde aan hun culinaire tak. Een smakelijke samenwerking, al zeggen we het zelf.

Achter de schermen bij In het Veld
Achter de schermen zorgt Tom Wijbenga dat alles bij In het Veld op rolletjes loopt. Als Operationeel Manager regelt hij de contracten, bewaakt de inkoopafspraken en duikt hij in aanbestedingen. Belangrijke taken, want er zijn dagelijks zo’n 800 collega’s voor dit bedrijf aan de slag. In het Veld werkt voor organisaties als Twente Milieu, Johma, Demcon, Kienhuishoving, Elektramat en DSTRCT/74. Bij deze laatste organisatie zijn we te gast. Met een prachtig werkcafé, dakterras, genoeg parkeerruimte en vergaderruimtes is DSTRCT/74 een eigentijds werkconcept.

Borrelplanken zijn niet aan te slepen
“We zien catering echt als groeimarkt”, vertelt Tom. Steeds meer bedrijven willen hun medewerkers aan zich binden met nét dat beetje extra. Als secundaire arbeidsvoorwaarde kiezen ze dan voor een gezonde en lekkere lunch die je tegen een vriendelijke prijs kunt halen. Bij onze opdrachtgever Polaroid maken de medewerkers gebruik van de wereldmaaltijden van Huuskes met een oven op locatie. Maar we verzorgen ook traditionele buffetten en natuurlijk alles voor die heerlijke lunch. De laatste tijd zijn we ontzettend druk met borrelplanken op de vrijdagmiddag. Die planken zijn niet aan te slepen, echt een trend van nu.”

Lokale samenwerkingen
“Wij geloven in samenwerken met lokale partijen. Huuskes is leverancier voor de catering, maar we werken ook met Bakkerij Oonk. Onze medewerkers bestellen dagelijks bij Huuskes en zitten daarom ook op de vaste route. Inmiddels zijn er zo’n 50 cateringmedewerkers aan het werk op ongeveer 28 locaties.”

Vroeg uit de veren
“Wat er zo fijn is aan onze samenwerking? Huuskes denkt echt met ons mee. Ze zijn flexibel en altijd bereid om samen te kijken wat werkt. Zo zetten ze bestellingen direct in de koeling en komt Huuskes op sommige locaties al heel vroeg in de ochtend langs. Handig voor ons, want dan ligt alles vers klaar als onze mensen beginnen. Met accountmanager Erwin Kotten stemmen we alles soepel af. Elk kwartaal duiken we samen in een groter overleg om terug te blikken, bij te sturen en weer vooruit te kijken.”
Meedenken en meteen schakelen
“We maken gebruik van het hele assortiment en blijven kritisch: wat zien we in de markt en kunnen we dat via Huuskes regelen? Meedenken doen ze dan gelukkig graag. En gaat er een keer iets mis, dan is één belletje met de klantenservice genoeg. Is die krop sla net iets te slap? Dan staat er razendsnel een verse voor de deur. Echt service zoals je 'm hebben wil.”

Ontdekken, innoveren en versterken
“Onlangs waren we bij Huuskes over de vloer voor een kijkje achter de schermen én een proeverij van nieuwe vegetarische snacks. Altijd leuk en leerzaam om samen nieuwe dingen te ontdekken. Net als wij zet Huuskes ook vol in op duurzaamheid. We houden verspilling zo laag mogelijk door slim te bestellen en elke dag onze derving bij te houden. Al met al klikt het gewoon en die samenwerking willen we de komende jaren alleen maar verder versterken!”