NL LOGIN Arrow right
U gebruikt een verouderde browser. Gebruik Google Chrome of Mozilla Firefox om uw ervaring te verbeteren.

Huuskes vaste sparringpartner van restaurant in Isala Meppel

29-6-2023
Nieuws
Bedrijfsrestaurants

Toen Isala in 2015 de overstap maakte naar Huuskes kregen ze er naast een totaalleverancier ook een sparringpartner bij. De komst van het nieuwe ziekenhuis in Meppel en daarin een restaurant in eigen beheer was de start van een samenwerking tussen Huuskes en Isala Meppel gericht op de opstart van dit restaurant. We gingen in gesprek met operationeel leidinggevende Herman Sieljes van het bezoekers- en personeelsrestaurant van Isala Meppel. Hij vertelt ons meer over hoe hij de samenwerking met Huuskes ervaren heeft.

Paragraph image

Meedenken tijdens de implementatie

“Toen de projectmanager van Huuskes mij vertelde dat ze Erwin Kotten hadden aangenomen als projectmanager speciaal voor restaurants en catering was ik enorm blij” start Herman. “We spraken elke twee weken af om samen te filosoferen over wat wij als restaurant wilden, waar we stonden en wat we nog nodig hadden voor de opening. Hierin was het heel fijn dat Erwin ervaring uit het werkveld meebracht. Met mijn kennis als leidinggevende en zijn kennis van restaurants en catering konden we elkaar aanvullen. Daar heb ik echt m’n voordeel mee gedaan. Beetje bij beetje kwam het concept voor ons restaurant tot stand; van welke producten we nodig hadden tot aan welke leverdagen geschikt zijn en van de beste routing tot de gehele uitstraling van het restaurant. Hierin was Erwin echt mijn sparringpartner.” 

Paragraph image

Kennispartner vanuit de visie van Isala Meppel

Met het restaurant eenmaal draaiende wilde Herman blijven innoveren. “Langzaam konden we de transitie maken van convenience naar meer zelf koken. In het begin moesten we als team nog opstarten en brachten de convenience mogelijkheden van Huuskes de perfecte uitkomst om tijd te besparen. Als leidinggevende gaat het uiteindelijk toch kriebelen om zelf met recepturen aan de slag te gaan. Tijdens deze transitie heb ik veel met Erwin gepraat over de mogelijkheden binnen het assortiment van Huuskes met het accent op gezondere voeding. We wilden meer focussen op onze eigen visie en daarin de wens van de klant centraal laten staan. Als iemand zin heeft in een gebakken eitje dan willen we dat kunnen maken. Met dat als leidraad hebben we samen de vertaalslag gemaakt naar hoe de service van ons restaurant hedendaags wordt uitgedragen.”

Paragraph image

Toekomstplannen

“Ja, we willen het restaurant steeds blijven verbeteren” antwoordt Herman op de vraag of er nog plannen zijn voor de toekomst. “We zijn nu bezig om de ronde tafelbladen te vervangen voor vierkante, om zo meer zitplaatsen te creëren. Ook willen we graag meer werken met grab & go artikelen en willen we focussen op een nog snellere routing, om de doorstroom soepeler te laten verlopen. Hier voor kan ik altijd gebruik maken van de kennis van Erwin, om met hem te sparren of ideeën uit te wisselen” sluit hij af.