Welkom op de bruisende marketingafdeling van Huuskes! Hier worden alle social media posts, spaaracties, events en foto’s bedacht en gemaakt. Karlijn Lenderink werkt inmiddels negen jaar bij Huuskes en is Manager Marketing & Communicatie. Ze stuurt een creatief team van vijf collega’s aan. “We begonnen met drie en zijn inmiddels een proactief team van zes. Van strategische campagnes tot last-minute contentcreatie: hier gebeurt het allemaal.”

Flink takenpakket
Naast het aansturen van haar team werkt Karlijn ook aan andere projecten. Ze houdt zich samen met andere Huuskes collega’s bezig met bijvoorbeeld de ontwikkeling en vernieuwing van nieuwe assortimenten en diensten, zoals Fresh & Freeze, de Huuskes Green Deal en Huuskes Academy. Ook de feestmenu’s voor kerst en Pasen staan op haar takenlijst. En daar wordt al héél vroeg aan gewerkt. “In maart duiken we al in het kerstassortiment en in september zijn we al bezig met Pasen. Probeer dan maar eens paaseitjes te vinden in december of kerstartikelen in hartje zomer. Dat blijft altijd een uitdaging.”
Toffe campagnes & gave events
“Opvallende campagnes en bijzondere events? Nicole weet er als Communicatie & Events Specialist wel raad mee. Denk aan de Dag van de Zorg waarbij zorgteams in het zonnetje worden gezet of de bruisende Zorg & Food beurs waar inspiratie en nieuwe smaken proeven samenkomen. En onze visuele identiteit? Die wordt tot in de puntjes bewaakt, zodat je het Huuskes logo overal strak en herkenbaar terugziet. Van onze website tot de iconische vrachtwagens op de weg: elk detail telt. Want het gaat bij Huuskes niet alleen over eten, maar ook zeker over beleving.”
.jpg)
Smaak in beeld
“Van dampende stamppotten tot frisse salades: alle gerechten die je in onze magazines, op de website of socials ziet, zijn tot in de puntjes bedacht, gestyled, gekookt én gefotografeerd door Michelle. Onze Food Content Creator is meestal te vinden in onze eigen keukenstudio. Alles wordt zó in beeld gebracht dat je gelijk trek krijgt. De recepten? Die bedenkt ze zelf en zijn net zo lekker als ze eruitzien. Actueel, seizoensgebonden en afgestemd op de zorg en catering. Het doel? Inspireren met smakelijke ideeën die je zó kunt toepassen in de keuken op je werk.”
Tot in de puntjes in beeld gebracht
“Alle (convenience) gerechten die je in onze Huuskes shop ziet, zijn met oog voor detail vastgelegd door Julia, onze Productfotograaf. Elk product wordt professioneel gefotografeerd, zodat het er net zo lekker uitziet als het smaakt. Naast deze zogeheten packshots is er ook ruimte voor meer creativiteit: Julia fotografeert ook veel portretten en reportages op locatie bij klanten en bij Huuskes intern. Alles bij elkaar maakt ze wel zo’n 7.000 foto’s per jaar!”
Smakelijke content & slimme social strategie
Van creatieve social posts op LinkedIn, Instagram en Facebook tot inspirerende artikelen in ons magazine Etenstijd: Lisanne is als Content Marketeer van alle contentmarkten thuis. “Samen hebben we een strategie neergezet waarin thema’s als duurzaamheid, vakmanschap, partnerschip en innovatie centraal staan. Op deze manier willen we laten zien wie we zijn en waar we voor staan. Ook interviews, inspirerende visuals en creatieve banners krijgen de volle aandacht. Alles wordt zó gemaakt dat het niet alleen klopt qua inhoud, maar er ook uitziet om door een ringetje te halen.”
.jpg)
Sparen voor fijne cadeaus
“Achter elke succesvolle spaaractie bij Huuskes zit een flinke dosis creativiteit en organisatie. Van het bedenken van originele cadeau-ideeën tot het vullen van de Huuskes shop met relevante en leuke producten die aansluiten bij de doelgroep. Heidy, onze Medewerker Marketing & Communicatie zoekt cadeaus uit die écht passen bij de belevingswereld van medewerkers en cliënten in de zorg. Per actie doen er gemiddeld zo’n 500 klanten mee en jaarlijks worden er rond de 6500 cadeaus verzonden. Ook voor de leveranciersadvertenties en relatiegeschenken moet je bij Heidy zijn.”
Een team waar je op kunt bouwen
“We zijn een gezellig team dat met veel plezier en energie samenwerkt. Iedereen brengt haar expertise naar de tafel, wat ons tot een dynamisch en sterk geheel maakt. Of het nu gaat om creativiteit, technische skills of organisatorisch talent: we vullen elkaar goed aan. Met natuurlijk veel gezelligheid en gelach tussendoor. Dat kan ook niet anders, met zo’n vrouwenteam.”