NL LOGIN Arrow right
U gebruikt een verouderde browser. Gebruik Google Chrome of Mozilla Firefox om uw ervaring te verbeteren.

Succesvolle implementatie bij Attent

7-11-2022
Nieuws
Kleinschalige zorg
Grootkeukens en zorgrestaurants
Ziekenhuizen
Bedrijfsrestaurants

Sinds medio 2022 is Huuskes trotse leverancier van eten en drinken bij de Gelderse zorgorganisatie Attent. Inmiddels bestellen alle locaties en afdelingen bij Huuskes. Beide organisaties blikken terug op een succesvolle implementatieperiode. Dit doen we met Gerdina Hesselink namens Attent en met Mick Jansen, projectmanager bij Huuskes.

Nieuwe visie eten & drinken

Attent Zorg en Behandeling is een grote zorgorganisatie in de regio’s Arnhem, Dieren, Doesburg, Elst, Rheden en Velp met onder meer thuiszorg, revalidatie en elf woonzorglocaties. In 2022 is de Gelderse zorgorganisatie aan de slag gegaan met een nieuwe visie op eten en drinken, waarbij de wensen en behoeften van cliënten centraal staan. Eten en drinken wordt vormgegeven vanuit de persoonsgerichte zorg, waarbij cliënten zelf kiezen wat, wanneer en waar ze willen eten. Om dit te realiseren moet er behoorlijk wat veranderen binnen de organisatie. Daarom is de organisatie op zoek gegaan naar een bewezen partnerleverancier voor de centrale productiekeuken, winkels, restaurants en de afdelingen die zelf maaltijden bestellen. Hierbij is de keuze na een zorgvuldig selectietraject op Huuskes gevallen. 

Paragraph image
Acht stappen implementatieplan

Om Attent te helpen bij de realisatie van de visie stelt Huuskes de volledige inzet van ervaren projectmanagers beschikbaar. De samenwerking werd afgelopen zomer afgetrapt met een implementatie. Bij een implementatie van een nieuwe leverancier komt veel kijken. Grote groepen medewerkers moeten gaan werken volgens een nieuwe manier omtrent eten en drinken en dit vraagt om een gedegen aanpak. Huuskes hanteert hiervoor het acht stappen implementatieplan, met onder meer een uitgebreide inventarisatie op alle locaties, het inrichten van bestelaccounts en het geven van besteltrainingen. 
Het kernteam dat de implementatie uitvoert bestaat uit projectmanagers van Huuskes en medewerkers van de zorgorganisatie. Zo ook Gerdina, restaurantmedewerkster op locatie Regina Pacis in Arnhem. Zij begeleidde al eerder de omschakeling naar een nieuw kassasysteem en was daarom de aangewezen persoon om ook de implementatie in goede banen te lijden. “Bij de invoering van het nieuwe kassasysteem heb ik alle artikelnummers in het systeem gezet”, vertelt Gerdina. “Zodoende had ik de beschikking over de oude artikellijsten die ik ten behoeve van de inrichting van het assortiment heb laten omnummeren. Samen met Huuskes hebben we gezorgd voor een generiek assortiment voor alle locaties, naar wens van de organisatie.”


Bijeenkomsten op locatie

Een belangrijk onderdeel van de implementatie zijn de bijeenkomsten op locatie. “Tijdens zo’n bijeenkomst wordt het volledige proces uitgelegd; van bestellen tot leveren”, vertelt Mick Jansen. “Zo krijgen medewerkers een uitgebreide besteltraining, waar alle mogelijkheden van het bestelsysteem wordt besproken en uitgelegd. Tijdens de bijeenkomsten is het voor onze klanten veel informatie op één dag en we weten dat ongeveer een derde van die informatie alweer verdwijnt. Daarom staan we ook na deze bijeenkomsten klaar voor onze klanten. Denk hierbij aan extra begeleiding achteraf en advies en ondersteuning op het gebied van assortiment, voedselverspilling en budget.” 
Gerdina vult aan: “Juist die extra begeleiding en ondersteuning is fijn, omdat je van de vele informatie die je krijgt tijdens de implementatie niet alles kunt onthouden. Daarbij zijn de medewerkers van Huuskes zijn erg toegankelijk en behulpzaam.”

“Ons werk stopt pas als alles geheel naar wens verloopt”
Mick Jansen, projectmanager bij Huuskes
Klanttevredenheid voorop 

Tijdens het gesprek met Mick en Gerdina komen er enkele onderwerpen ter verbetering ter sprake. Zo is er een probleem met het plaatsen van automatische bestellingen. Mick stemt direct een datum af om hier samen met Gerdina een oplossing voor te vinden. “Het feit dat deze zaken benoemt worden in een open gesprek, geeft aan dat we een goede samenwerking hebben”, vertelt Mick. “We doen er alles aan om onze klanten te helpen en hen tot tevredenheid te stellen. Want dat is toch waar je het voor doet. Ons werk stopt pas als alles geheel naar wens verloopt.”  


Toekomst

Om de visie op eten en drinken van Attent te realiseren zet Huuskes in de toekomst opnieuw projectmanagement in. Zo worden medewerkers verder getraind en opgeleid en wordt het duurzaamheidsprogramma de Huuskes Green Deal ingezet.